КОМЕНТАР НА ПОСЛЕДНИТЕ И НА ПРЕДСТОЯЩИТЕ ИЗМЕНЕНИЯ
НА ЗАКОНА ЗА ОБЩЕСТВЕНИТЕ ПОРЪЧКИ (ЗОП),
публикувани за обществено обсъждане
на Портала за обществени консултации на 05.09.2019г.
и
ПРАКТИЧЕСКО ОБУЧЕНИЕ ЗА ВЪЗЛОЖИТЕЛИ
НА ОБЩЕСТВЕНИ ПОРЪЧКИ
ЧРЕЗ ЦЕНТРАЛИЗИРАНА АВТОМАТИЗИРАНА ИНФОРМАЦИОННА СИСТЕМА „ЕЛЕКТРОННИ ОБЩЕСТВЕНИ ПОРЪЧКИ“ (ЦАИС „ЕОП“)
на 15 и 16 октомври 2019 г.,
в парк хотел «Витоша», гр.София
Лектори на семинара:
Милана Кривачка – адвокат с дългогодишен опит, експерт по ЗОП, лектор
Кремена Симеонова – експерт в екипа на Консорциум „ЕОП България“, разработващ ЦАИС ЕОП
Боряна Иванова – експерт в екипа на Консорциум „ЕОП България“, разработващ ЦАИС ЕОП
ПРОГРАМА
Лектор: Милана Кривачка
9.00 – 9.30ч. – Регистрация на участниците
09.30 – 11.00 ч. – Последните и предстоящи промени в ЗОП,
свързани с подготовката за възлагане на обществената поръчка:
- Нови правила за възлагане на обществени поръчки от възложител, който е разпоредител с бюджет – чл.7, ал.4 от ЗОП;
- Промяна в условията за възлагане на обществени поръчки „in house“ по реда на чл.14, ал. 1 т.5 и т.7 от ЗОП;
- Правила за определяне на прогнозната стойност на обществената поръчка в съответствие с актуалната им пазарна стойност – пазарни проучвания или консултации;
- Правни аспекти на възлагането на обществените поръчки чрез ЦАИС„ЕОП“;
- Регистърът за обществените поръчки като част от платформата от 01.01.2020г. (чл.36, ал.1 от ЗОП);
- Защита на информация при публикуване на документите в ЦАИС „ЕОП“ – 36б от ЗОП;
11.00 – 11.30 ч. Кафе пауза
11.30 – 13.00ч. – Подготовката за възлагане на обществената поръчка:
- Особености при възлагането на обществените поръчки чрез обособени позиции;
- Специални условия за изпълнение на поръчките;
- Нови правила при определяне на техническата спецификация от 01.03.2019г.;
- Основания за отстраняване на участниците във връзка с наличието на обстоятелства за лично им състояние;
- Определяне на критериите за подбор и участието на трети лица и на подизпълнители;
- Деклариране на личното състояние на участниците и съответствието им с критериите за подбор;
- Определяне на критериите за възлагане на обществената поръчка;
- Обявяване на обществените поръчки чрез електронната платформа.
13.00 – 14.00 ч. – Обяд
14.00 – 15.30ч. – Последните и предстоящи промени в ЗОП,
свързани с провеждането на съответната процедура:
- Особености при подаването на оферта чрез електронната платформа;
- Изключения от електронното подаване на документи;
- Работа на комисията за разглеждане, оценка и класиране на офертите чрез ЦАИС „ЕОП“;
- Промяна в основания за отстраняване от процедурата – чл.107, т.5 от ЗОП;
- Връчване на решенията на възложителя чрез електронната платформа;
- Промени в правилата за подаване на гаранции от определените изпълнители;
- Сключване на договор за обществена поръчка;
- Промени в правилата за сключване на рамково споразумение – чл. 112а от ЗОП;
15.30 – 16.00 ч. – Кафе пауза
16.00 – 17.30 ч. – Последните и предстоящи промени в ЗОП,
свързани с изпълнението на договора за обществена поръчка:
- Основания за изменение на договора за обществена поръчка;
- Електронно фактуриране;
- Изменения в правилата за възлагане на конкретните поръчки чрез създадените от възложителите квалификационни системи;
- Промени в правилата за събиране на оферти с обява и покана до определени лица;
- Промяна в срока за поддържане на Профила на купувача на електронната платформа от 01.01.2010г., вместо от 01.01.2021г.;
- Анализ на често допусканите нарушения при възлагането на обществените поръчки.
16 октомври 2019 г. сряда)
Лектори: Кремена Симеонова и Боряна Иванова
9:30 – 09:50 – Въведение в ЦАИС ЕОП. Модули и етапи, ползватели на ЦАИС ЕОП и роли, регистрация
09:50 – 10:40 – Профил на организацията в ЦАИС ЕОП. Управление на потребители/служители на възложителя, роли и права в организацията
10:40 – 11:00 – Кафе-пауза
11:00 – 12:00 – Подготовка на обществена поръчка от страна на Възложител. Параметри, изисквания за подбор, техническо предложение, ценово предложение, график на поръчката, екип на възложителя, обявления и решения
12:00 – 13:00 – Участие в поръчка от страна на стопански субект и подаване на заявление/оферта. Регистрация като стопански субект, участие в процедура, искане за разяснение и комуникация с възложителя, подаване/оттегляне на заявление/оферта
13:00 – 14:00 – Обяд
14:00 – 14:30 – Отваряне на подадените заявления/оферти. Прилагане на ключове за декриптиране на подадените от участниците заявления/оферти, декриптиране от страна на председателя на оценителната комисия
14:30 – 15:00 – Оценка на подадените заявления/оферти. Комуникация с участниците, преглед на подадените заявления/оферти, допускане до отваряне на ценовите предложения, доклади от работата на комисията
15:00 – 15:30 – Приключване на поръчката в системата. Решение на възложителя за избор на изпълнител, обявление
15:30 – 15:50 – Библиотека с шаблони. Шаблонни изисквания и шаблонни съобщения
15:50 – 16:10 – Кафе – пауза
16:10 – 16:40 – Каталози. Глобални и локални каталози
16:40 – 17:10 – Фактури, справки и отчети. Изпращане на фактура до възложителя през системата, справки и отчети
17:10 – 17:30 – Въпроси и дискусия
* В края на курса участниците ще получат сертификат за участие.
Цена: 300 лв. /Цената е без ДДС/. За всеки втори участник от една и съща организация цената е с 5% отстъпка.
Цената включва: лекции, помагала, кафе паузи, два обяда
Цени за нощувки в парк хотел „Витоша“, с включена закуска:
- нощувка в двойна стая – 50 лв. на човек
- нощувка в единична стая – 80 лв. на стая
Записването за участие е до 10.10.2019 г. или до изчерпване на местата в залата.
Записванията може да извършите чрез формата за записвания на нашия сайт https://ncle.bg или като се свържете с нас чрез тел.: 02 818 58 81; 02 818 58 58,
факс 02 818 58 59, мейл: office@ncle.bg или office@ecovis.bg
Лица за контакт: Иглика Ганева и Мариета Гинкова
Плащанията може да извършите по банков път:
„ЕКОВИС ХОЛДИНГ ГРУП БЪЛГАРИЯ” ЕООД, ОББ АД
BIC: UBBSBGSF; IBAN BG19 UBBS 8002 1040353240
или в брой в офиса на фирмата:
Адрес: 1404София, ул.”Твърдишки проход” 23, ет.3, офис 10-11