10.10.2024 г. – ПРИСЪСТВЕН семинар на тема: ПРАКТИЧЕСКИ И ПРАВНИ ПРОБЛЕМИ ПРИ ПРИЛАГАНЕТО НА ПОСЛЕДНИТЕ ПРОМЕНИ в ЗАКОНА ЗА ОБЩЕСТВЕНИТЕ ПОРЪЧКИ, в ПРАВИЛНИКА ЗА ПРИЛАГАНЕ НА ЗОП, в ПОДЗАКОНОВИТЕ НОРМАТИВНИ АКТОВЕ ЗА НЕГОВОТО ПРИЛОЖЕНИЕ

Уважаеми колеги,

НАЦИОНАЛЕН ЦЕНТЪР ЗА ЮРИДИЧЕСКО ОБУЧЕНИЕ съвместно с ЕКОВИС ТРЕЙНИНГ ЕНД ИВЕНТС БГ, предлагат на Вашето внимание ПРИСЪСТВЕН семинар на тема:

ПРАКТИЧЕСКИ И ПРАВНИ ПРОБЛЕМИ ПРИ ПРИЛАГАНЕТО НА ПОСЛЕДНИТЕ ПРОМЕНИ в ЗАКОНА ЗА ОБЩЕСТВЕНИТЕ ПОРЪЧКИ, в ПРАВИЛНИКА ЗА ПРИЛАГАНЕ НА ЗОП, в ПОДЗАКОНОВИТЕ НОРМАТИВНИ АКТОВЕ ЗА НЕГОВОТО ПРИЛОЖЕНИЕ:

Постановление № 356 на МС от 29.12.2023г. за определяне на възложителите, които са задължени да възлагат обществени поръчки при спазване на изискванията на чл.47, ал. 5 ЗОП (…..)

Наредба № Н-21 ОТ 19.12.2023 г. за изискванията към чистите превозни средства

Наредба № Н-1 от 23.07.2024 г. за екологичните изисквания към определени продукти, предмет на обществени поръчки

Указания за осъществяване на предварителен контрол за законосъобразност

на обществените поръчки съгласно чл. 237б от ЗОП

както и в Глава двадесет и първа „А” от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс

10 октомври  /четвъртък/ 2024 г.,

в ЦКС, гр.София, ул. “Г. С. Раковски” № 99, конферентна зала ет.14

Лектори:

Аделина Ковачева – Съдия във Върховен административен съд в периода 1999-2021г.

Милана Кривачка   – Адвокат /експерт по обществени поръчки/;

Държавен експерт в Дирекция „Правна“ на Министерския съвет от 1997г. – 2007г.


П Р О Г Р А М А

08.30 – 09.00 ч. – Регистрация

09.00 – 10.30 ч. Практически и правни проблеми при прилагането на последните промени в общите правила за възлагане на обществените поръчки и по-конкретно при:

  • Делегиране на правомощията на възложителите;
  • Възлагане на обществените поръчки при условията на  „in house“  от
    • публичните възложители;
    • секторните възложители.
  • Определяне на стойностните прагове за възлагане на общ. поръчки;
  • Определяне на правилата и сроковете за публикуване на документи в Регистъра на обществените поръчки:
    • изисквания за публичност при някои от изключенията от приложното поле на ЗОП и в други специални закони;
    • изискване за въвеждане, съхраняване и публикуване в структуриран вид на данните от документите за възлагане на обществени поръчки – чл.36, ал.8 ЗОП;
    • отворени данни по смисъла на чл.38 ЗОП;
  • Определяне на специални условия за изпълнение на някои обществени поръчки;
    • Постановление № 356 на МС от 29.12.2023 г. за определяне на възложителите, които са задължени да възлагат обществени поръчки при спазване на изискванията на чл. 47, ал. 5 от ЗОП, както и на дела на чистите превозни средства спрямо общия брой превозни средства, които са предмет на доставка или се използват за извършване на услуги по чл. 47, ал. 5 от ЗОП;
    • Наредба № Н-21 от 19.12.2023г. за изискванията към чистите превозни средства;
    • Наредба № Н-1 от 23.07.2024г. за екологичните изисквания към определени продукти, предмет на обществени поръчки;
  • Особености при оценяване на съответствието с критериите за подбор при участие на обединения в процедурите за възлагане на общ. поръчки- чл.59, ал.6 ЗОП;
  • Определяне на критериите за подбор относно икономическото и финансово състояние на участниците  – чл.61, ал.7 ЗОП;
  • Подготовка на образеца на ЕООД от възложителя и правила за достъпа до данните в обхвата на ЕЕДОП – чл.67, ал.1 и ал.9 ЗОП;
  • Оценка  на  качествените показатели на техническото предложение, които са количествено неопределими – чл.70, ал.7, т.3, б.“б“ от ЗОП и чл.33, ал.1 от ППЗОП;
  • Оценка на необичайно благоприятни оферти – чл.72 от ЗОП

Лектор: Милана Кривачка

10.30 – 11.00 ч. – Кафе пауза

11.00 –12.30 ч. Практически и правни проблеми при прилагането на последните промени в правилата за провеждането на процедурите за възлагане на обществените поръчки, а именно:

  • Процедура на договаряне без предварително обявление;
  • Особености при разглеждане на офертите при така наречения „обърнат ред“ – чл. 104, ал. 3 от ЗОП и чл.61, ал.1 от ППЗОП;
  • Приемане на работата на комисията;
  • Определяне на гаранциите за участие и за обезпечаване на авансово предоставените средства;
  • Особености при сключване на договора за обществена поръчка под условие;
  • Изменение на цената на договор за обществена поръчка в резултат на  инфлация;
  • Особености при възлагане на обществени поръчки чрез събиране на оферти с обява; обжалване на решенията, действията и бездействията на възложителите  пред КЗК и на решенията на КЗК пред ВАС;
  • Правомощия на Изпълнителния директор на Агенцията по обществени поръчки  (АОП);
    • правилата за прилагане на стандартизирани изисквания и документи;
    • извършване на предварителен контрол от АОП чрез случаен избор;
    • извършване на задължителен контрол на процедури за възлагане на обществени поръчки на стойност над 5 000 000 лв.;
  • Провеждане на контрол от наблюдатели, определени от министъра на финансите  и от звената за предварителен контрол по законосъобразност:
  • Указания за осъществяване на предварителен контрол за законосъобразност на обществените поръчки съгласно чл. 237б от ЗОП
  • Експертен консултативен съвет към министъра на финансите;
  • Законопроект за изменение на ЗОП, внесен в Народното събрание на 04.09.2024г..
  • Практически и правни проблеми при прилагането на правилата на Глава двадесет и първа „А” от ДОПК.

Лектор: Милана Кривачка

12.30 – 14.00 ч. – Обедна почивка

  • 14.00 – 15.30 ч. Разглеждане и приемане/отхвърляне на необичайно благоприятни оферти – чл.72. Стари и нови проблеми след изменението 2023г.
  • Процедури на договаряне – законосъобразен избор – мисия възможна?! Европейска и национална практика на съда и контролните органи.
  • Правила и ограничения при делегиране на правомощия по чл.7. Промените от 2023г. и 2024г. Кой е страна в производствата по обжалване и кой подава жалбата?
  • Необходимите предпоставки за възлагане „in house“, изведени от решенията на Съда на Европейския съюз. Правна природа на забраната за превъзлагане.
  • Класификация на изискванията и условията, които обичайно се приемат от контролните органи за нарушения по чл.2, ал.2. Защо трябва да правим разлика между изисквания към изпълнението и изисквания към подбора? Европейска и национална съдебна практика.

Лектор: Аделина Ковачева

15.30 – 16.00 ч. – Кафе пауза

16.00 – 17.30 ч.

  • Съществената разлика между пазарни проучвания и пазарни консултации и защо трябва да я правим? Разследване на твърдения за конфликт на интереси и начините за преодоляването му – европейска и национална съдебна практика.
  • Задължителни за спазване правила при разделяне/неразделяне предмета на обществената поръчка на обособени позиции. Ограничаване на участието до определен брой обособени позиции. Ограничаване на възможността за възлагане на определен брой обособени позиции – предизвикателство пред възложителите!
  • Проблеми при прилагане на личните задължителни и незадължителни основания за отстраняване: Конфликт на интереси по чл.54, ал.1, т.7 ЗОП и чл.70, ал.1, т.1 ЗУСЕФСУ. Представяне на документ с невярно съдържание. Нарушения на трудовото законодателство. Тежки професионални нарушения: картели и виновно неизпълнение на  договори. Предоставяне на невярна информация. Санкции по чл.5к.
  • Мерки за надеждност. Право на участниците да се позоват на тях и задължение да ги докажат.
  • Новости при прилагане на  критериите за подбор. Годност/професионална правоспособност и доказването й чрез подизпълнители. Икономическо и финансово състояние. Обединенията и критериите за подбор. Възможност за използване капацитета на трети лица.

 Лектор: Аделина Ковачева

В края на курса участниците ще получат сертификат за участие.

Цена за семинар – 290 лева без ДДС

За всеки втори участник от една и съща организация цената е с 5% отстъпка.

Цената включва: лекции, помагала, кафе паузи

Записването за участие е до 04.10.2024 г. или до изчерпване на местата в залата.

Записванията може да извършите чрез формата за записвания на нашия сайт https://ncle.bg или като се свържете с нас чрез тел.:02 818 58 58,

 имейл: office@ncle.bg или office@ecovis.bg

Лице за контакт: Боряна Димитрова

Плащанията може да извършите по банков път:

“ЕКОВИС ТРЕЙНИНГ ЕНД ИВЕНТС БГ” ООД

Банка: ОББ АД

Сметка: BG 79 UBBS 8002 1018 1537 10; BIC: UBBSBGSF

Данни за участник


Име и фамилия (задължително)
Длъжност
Организация
Вашия e-mail (задължително)
Вашия тел. номер
Други участници от същата организация (имена и длъжност)

Данни за фактура


Име на юридическо лице
ЕИК/БУЛСТАТ
Адрес
Идентификационен номер по ЗДДС
МОЛ
Антиспам проверка